ROSEY

Monday, 18 October 2010

HALLOWEEN LESSON



I've been having a good time with my students at the Halloween theme Icing Cookies & Cupcakes classes.(Akasaka TOKYO. )↑These are Halloween cupcakes that I designed for my students this year :)
We start making tiny marzipan pumpkins, and mini marshmallow skulls as cupcake toppers.


Oh, the skull ! I was inspired by Martha Stewart "Snowman cupcake" recipe, making a snow man with marshmallow and chocolate sprinkles. We made marshmallow skulls, in stead of snowman :)


只今『ラグジュアリーレッスンルーム』CRANEさんにてハロウィンがテーマのアイシングクッキーとカップケーキのレッスンを開催しております。
まずは〜マジパンを使って小さなパンプキンをつくったり、マシュマロでミニミニ骸骨を作ったり〜♪

骸骨はですね〜♪
マーサスチュワートの番組で、マシュマロで雪だるまの顔を作っているのを見て、、、、
骸骨にも使えるな〜と思って採用いたしました☆

『ラグジュアリーレッスンルーム』CRANEさんのスタッフ、YUKAさんから「ココアを混ぜたチョコレートバタークリームが美味しい!」とお褒めのお言葉をいただきましたが〜(私も美味しいと思う!)
皆さんはどうだったかな〜。甘さがほろ苦いココアでおさえられているのがGoodです☆

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...